חייגו עכשיו!

אי תשלום פנסיה

תוכן עניינים

אחד הרגעים שרוב האנשים מצפים להם, הוא הרגע בו יגיעו למקום העבודה בפעם האחרונה, ירימו לחיים וייפרדו מהקולגות, כדי לצאת סוף כל סוף לפנסיה המיוחלת. הרי כולם עובדים בשביל זה במשך שנים, חוסכים בתוכניות פנסיה וקופות שונות, בכדי שיהיה להם ממה לחיות בשנים שנחשבות ליפות ביותר בחייו של אדם – להגשים חלומות, ולבלות עם המשפחה. נשאלת השאלה, מה קורה אם חלילה מתגלה כי לכל אורך השנים הללו לא שולמה פנסיה? חשוב לציין כי אי תשלום פנסיה הוא עבירה פלילית של ממש, שבה מסתכן מעביד שאינו מפריש פנסיה. כך שבמידה וגיליתם זאת בכל שלב, יש ליצור קשר עם עורכי דין מקצועיים כגון משרד עורכי דין איתי אדרת ולפעול בנושא.

אי תשלום פנסיה כעבירה פלילית חמורה

מדוע אי תשלום פנסיה הוא עבירה חמורה כל כך? לא רק שמדובר בחוק, אלא שהוא קבוע כך שגם העובד וגם המעסיק אינם יכולים לוותר על ההפרשה לפנסיה גם אם ירצו. היחידה לאכיפת חוקי העבודה ממשרד העבודה, יכולה להטיל קנסות כבדים על מעסיקים שאינם מפרישים לפנסיה, ומנגד העובדים יכולים גם הם לתבוע ולדרוש פיצויים בסך סכומי הפנסיה שלא הופרשו מעולם. זאת, בנוסף לסכומים בשיעור הנזק שנגרם, למשל אובדן ריבית. במקרים אחרים מתגלה כי המעסיק אמנם ניכה את ההפרשות לפנסיה ממשכורתו של העובד, אך מסיבה כלשהי לא הפקיד אותן בחשבון הפנסיוני. מצב זה נקרא 'הלנת שכר' וכאמור, גם כאן מדובר בעבירה פלילית שעונשה מאסר או קנס.

תדאגו לעצמכם של העתיד – תדאגו לפנסיה שלכם

שמתם לב שמשהו לא בסדר עם טופס השכר שלכם? בדקתם לאחרונה את חשבון הפנסיה וגיליתם שהסכומים לא עולים? ייתכן שיש כאן בעיה, אולי אי תשלום פנסיה מהמעסיק שלכם? עם הליווי המקצועי של משרד עורכי דין איתי אדרת, תרדו לשורש העניין. לאחר שייאספו כל הראיות ועורך הדין ישמע את הצד שלכם, הוא יבנה בהתבסס על כל המידע את שורת הטענות החזקות ביותר, בכדי לגשת לבית המשפט ולהשיג את הצדק שמגיע לכם על הצד הטוב ביותר ובמלואו.

כולם מדברים על פנסיה, בכל מקום ובכל זמן. תפרישו לפנסיה, תדאגו לפנסיה, תחסכו לפנסיה. הכל כדי שבנקודה מסוימת בחייכם תוכלו לפרוש משגרת העבודה השוחקת וסוף סוף להקדיש את הזמן להגשמת חלומות, לזמן איכות עם המשפחה, ולכל מה שתמיד רציתם.

העניין הוא שלעתים המציאות מכה בכל הכוח, ומתגלה שהמעסיק שלכם לאורך שנים, לא דאג לפנסיה שלכם. כשמדברים על אי תשלום פנסיה, עבירה פלילית היא התשובה המתבקשת, כשמדובר בעבירה על החוק בישראל לכל דבר ועילה חמורה מאוד לתביעה. לכן, אם חלילה הסתבר לכם – בין אם בדיעבד או תוך כדי עבודה, שהפנסיה לא מצטברת, יש כאן בעיה שחייבים לפתור. משרד עורכי דין איתי אדרת מזמין גם אתכם לדרוש את הזכויות המגיעות לכם על פי חוק, ולהבטיח שתנאי היציאה שלכם לפנסיה לא יהפכו גרועים יותר.

אי תשלום פנסיה עבירה פלילית שחייבים לקחת ברצינות

אז מה קורה במצב שבו מעסיק לא מפריש לפנסיה? כאמור, אי תשלום פנסיה מהווה עבירה פלילית של ממש, שיש לה השפעה אדירה על העובד. ראשית כל, הוא אינו צובר את קרן הפנסיה כפי שמגיע לו ועל כן, מפסיד גם את הכסף וגם את הריבית. חשוב להבין שאין זה מאחריותו של העובד, אלא של המעסיק בלבד. כן מומלץ כמובן לעקוב אחר הפנסיה ולגלות כמה שיותר מוקדם אם יש בעיה, אך באופן עקרוני עניין הפנסיה אינו תחת אחריות העובד. במידה ומתגלה שאכן לא הופרשה פנסיה, יש לדווח על כך מיידית.

זכות שמגיעה לכם על פי חוק!

בישראל, חלק לא קטן מהמשק מורכב משכירים המועסקים בארגונים גדולים וגם עסקים קטנים. ככל שהעסק יהיה גדול יותר כך סביר שתלוש המשכורת והתנאים שיגיעו איתו, יהיו מסודרים וברורים יותר. למרות זאת, ישנם מקרים שבהם עובדים מגלים כי לא זכו לתנאים שהובטחו לכם. כך למשל, אי תשלום פנסיה עבירה פלילית שיש ליידע לגביה בהקדם. משרד עורכי דין איתי אדרת יעמוד לרשותכם לכל דבר ועניין, וילווה אתכם צעד צעד אל השבת הזכויות שהחוק קבע כי הן מגיעות לכם בכל מקום עבודה.

איתי אדרת עורך דין לדיני עבודה
לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות!

כדי לממש את זכותך נא למלאות את הטופס ועו"ד איתי אדרת יחזור אליך בהקדם האפשרי.

עוד בנושא
זכויות עובדים סוציאליים

עובדים סוציאליים הם עובדים שנחשבים כחיוניים לחברה הישראלית ועובדים בעבודה מנטלית קשה, פעמים רבות בעומס

עורך דין איתי אדרת מזמין אותך לשיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות.
חייג/י עכשיו!
זכויות העובדים הזרים

פתחת עסק? מברוק! שינוי שכזה מהווה התחלה של תקופה אחרת ומיוחדת בחיים, מלאה בעצמאות, ריגושים והגשמת חלומות. עם זאת, רגע מרגש זה יכול בקלות להביא

זכויותיהם של שומרים ומאבטחים

עבודתם של שומרים ומאבטחים היא עבודה קשה, שדורשת לעיתים שעות ארוכות ולא שגרתיות מהעוסקים בה, שמועסקים על פי רוב במתכונת קיבוצית כעובדי קבלן או כעובדים

השמה וכוח אדם – זכויות עובדים

עובדי קבלן, מעצם היותם עובדים זמניים שעובדים בחוזים משתנים עבור אלו שאינם מעסיקיהם הראשיים, נחשבים במשק הישראלי כעובדים "מוחלשים", שפוטנציאל הניצול והפגיעה בזכויותיהם הוא גבוה.

זכויות עובדים – עובדי ניקיון ואחזקה

עובדי ניקיון ותחזוקה, בהיותם עובדי קבלן בתחום עבודה בעל מאפיינים "מוחלשים" כגון שכר נמוך ועבודה פיזית שאינה פשוטה, זכאים לזכויות מינימום העולות על אלו המגיעות

דילוג לתוכן